• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vi som klarade skuldsaneringen och vill hjälpa andra vidrare.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Nej det syns inte. Maken fick ett arv under sin sanering men det var så liten summa att han behövde inte ompröva den.
Sen undrar man ju om bolagen verkligen har tid att konstant hålla kolla på alla m sanering om nån av deras närstående avlidit...
Tror faktiskt att det finns inkassobolag (de större) som har avsatt personal som i sitt uppdrag skall ”leka” detektiver och försöka finna fel som möjliggör ett upphävande/förlängning av skuldsaneringar.
Det är iallafall den info jag har från det inkassobolag som jag anlitar i tjänsten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Tror faktiskt att det finns inkassobolag (de större) som har avsatt personal som i sitt uppdrag skall ”leka” detektiver och försöka finna fel som möjliggör ett upphävande/förlängning av skuldsaneringar.
Det är iallafall den info jag har från det inkassobolag som jag anlitar i tjänsten.
Jo så är det säkert.
 

Hamahati86

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Finns ju en del som är ganska ointresserad av att betala och vill till varje pris komma undan så lindrigt som möjligt genom alla möjliga konstiga manövrar.
Jo många verkar vara helgon åt ena hållet, där allt ska vara rätt och riktigt. Sen i nästa sekund när hjälpen har kommit vill man gärna komma ännu lindrigare undan. Enorm dubbelmoral på vissa =)
 

Hamahati86

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
15 November 2021
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Tror faktiskt att det finns inkassobolag (de större) som har avsatt personal som i sitt uppdrag skall ”leka” detektiver och försöka finna fel som möjliggör ett upphävande/förlängning av skuldsaneringar.
Det är iallafall den info jag har från det inkassobolag som jag anlitar i tjänsten.
Räcker med att kolla in alla förslag härinne på hur man skall ta sig runt systemet för att förstå att det finns pengar att hämta för många bolag = ) Billig kostnad i långa loppet om man lyckas hitta några stycken per år.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo många verkar vara helgon åt ena hållet, där allt ska vara rätt och riktigt. Sen i nästa sekund när hjälpen har kommit vill man gärna komma ännu lindrigare undan. Enorm dubbelmoral på vissa =)
Ungefär så. Gärna med ihärdig predikan att ens sätt är det enda rätta också
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
För de som undrar ska en bouppteckning registreras hos Skatteverket och den innehåller ganska detaljerade uppgifter om dödsbodelägare inklusive ev släktskap, efterarvingar, testamenten mm.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
För de som undrar ska en bouppteckning registreras hos Skatteverket och den innehåller ganska detaljerade uppgifter om dödsbodelägare inklusive ev släktskap, efterarvingar, testamenten mm.
Tack, det var precis det jag också fick för mig. Har varit med om två dödsbo men det var många år sedan så jag kom inte riktigt ihåg.
Arvsskatt syns väl på deklarationen ?
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp